Rear Window (1954)

rearwindowΤο Rear Window (ελληνική απόδοση, Σιωπηλός Μάρτυρας) είναι μια απ’ τις πιο γνωστές και, μάλλον είναι κοινώς αποδεκτό πως θεωρείται μια απ’ τις καλύτερες ταινίες του Χίτσκοκ. Πρόκειται για την ιστορία του Jeff, ενός φωτορεπόρτερ που έχει σπάσει το πόδι του και βρίσκεται καθηλωμένος σε αμαξίδιο. Αδυνατώντας να εργαστεί και να συνεχίσει τη δραστήρια ζωή που είχε ώσπου συνέβη το ατύχημα, αρχίζει να παρακολουθεί μετά μανίας τους γείτονες από το παράθυρό του. Μέχρι που κάποια στιγμή αντιλαμβάνεται πως στο απέναντι σπίτι έχει διαπραχθεί ένα έγκλημα…

Με τον James Stewart, αγαπημένο ηθοποιό του Χίτσκοκ, σε πρωταγωνιστικό ρόλο και τη Grace Kelly στο πλευρό του ξετυλίγεται μια ιστορία μυστηρίου που κρύβει πολλά περισσότερα απ’ την αναζήτηση της αλήθειας. Ενώ η ενασχόληση του πρωταγωνιστή με τις ζωές των γειτόνων αρχικά μας παρουσιάζεται σχετικά ανάλαφρα, ως μια διέξοδος από τη βαρετή του καθημερινότητα, σιγά-σιγά βλέπουμε την έντασή της να κλιμακώνεται. Ο Stewart περνά το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας (και της νύχτας) μπροστά στο παράθυρο, παρατηρώντας προσεκτικά τις ζωές των ανθρώπων. Άντρας με ηδονοβλεπτικές τάσεις εξ’ επαγγέλματος, αφού μέσα από τις δικές του αφηγήσεις μας αποκαλύπτει τι «αναγκάστηκε» να κάνει για να τραβήξει πολλές φωτογραφίες, βλέπουμε πως οι τάσεις αυτές τον κυριεύουν και στην προσωπική του ζωή. Παρά τις πλείστες παρατηρήσεις τόσο της φυσικοθεραπεύτριάς του, όσο και της φίλης του για το καθ’όλα παράνομο «χόμπυ» του, εκείνος παθιάζεται όλο και περισσότερο και βυθίζεται σε μια κινούμενη άμμο απ’ την οποία δεν μπορεί να ξεφύγει.

Παράλληλα με όλα τα παραπάνω εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει και η σχέση του πρωταγωνιστή με τη συμπρωταγωνίστριά του. Η φαινομενικά ανάλαφρη και αφελής Lisa, παρότι πανέμορφη, δεν φαίνεται να κεντρίζει το ενδιαφέρον του Jeff, ο οποίος προσπαθεί με κάθε τρόπο να την αποθαρρύνει και να της δείξει πως οι δυο τους ανήκουν σε εντελώς διαφορετικούς κόσμους και δεν θα μπορούσαν ποτέ να αποκτήσουν μια σοβαρή σχέση. Μάλιστα, ο ίδιος φαίνεται να προτιμάει την ενασχόληση με τα παρατηρούμενα υποκείμενα απ’την πραγματική επαφή με τη φίλη του, αποκαλύπτοντάς έτσι μια βαθιά συμπλεγματική φύση.

Πέρα από καταπληκτικό αίνιγμα, ο Σιωπηλός Μάρτυρας είναι μια ωδή στη σκοποφιλία και μια νύξη απέναντι στον θεατή που απολαμβάνει την ταινία από το αναπαυτικό κάθισμά του και την ασφάλεια που του προσφέρει το σκοτάδι της κινηματογραφικής αίθουσας.

Βαθμολογία: ★★★★★★★★★★

Advertisements

2 thoughts on “Rear Window (1954)

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s